Lever livet med massor av myggbett

Idag har jag o Dessie planerat vår vecka, vi planerar ju en liten road trip och försöker styra upp det hela. Än så länge har vi en plan men måste ha boende ordnat först o det tar lite tid. Men jag är inte stressad. Vad som sker det sker. Jag är fortf "high" och lycklig, så om ngt inte blir av så finns det kvar tills nästa gång. För ja, jag planerar redan nästa resa haha!
Igår var vi hos en vän till Dessie och hade en riktig "aussie barbie" (barbecue).. Mysigt med god mat och lite irländsk cider ;)..
Idag har vi bl a gått till Sydney Fish market och köpte en sea food platter för två. Såååå gott och jisses vad mat vi fick. Vi var där strax innan de stängde så vi misstänker att de bara lastade på mat för att bli av med det. All mat är ju så färsk som den bara kan bli så de sparar ju inte på nåt. Så vi fick pilgrimsmusslor, crab sticks, räkor, musslor, ostron, vanlig fisk, bläck fisk och bläckfisk ringar mm.. Jag o magen var nöjda efteråt hehe.. Just nu sitter vi i lgh o myser och planerar som sagt morgondagen. Vi avvaktar nog ett par dgr till med road tripen, så imorn lutar det åt att åka till Watsons bay, sedan Pancakes on the rocks (tydligen mumsiga pannkakor där), upp till Sydney tower för en drink för att avsluta på the Establishment för lite salsakväll :)!
Ha dä bra!!!


Kommentarer



* Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: